Burn It Down (from Living Things of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『Living Things』の3曲目『Burn It Down』の和訳。「Burn It Down」は、それが焼け落ちると直訳される。



3. Burn It Down

The cycle repeated
As explosions broke in the sky
All that I needed
Was the one thing I couldn't find
And you were there at the turn
Waiting to let me know

繰り返し繰り返し続いていく
宙に爆発が拡がっていくように
私が欲していることは
見つけられなかった一つのことだった
そのときあなたはそこに在り
私が見つけるのを唯待っていた

We're building it up
To break it back down
We're building it up
To burn it down
We can't wait
To burn it to the ground

我々は作り上げる
壊し尽くすために
我々は作り上げる
焼き尽くすために
我々が待つよりも前に
地面へと焼け落ちる

The colors conflicted
As the flames climbed into the clouds
I wanted to fix this
But couldn't stop from tearing it down
And you were there at the turn
Caught in the burning glow
And I was there at the turn
Waiting to let you know

思想は相容れなかった
炎が雲に分け入るように
私は留めたかった
だが流れ落ちるのを止められなかった
そのときあなたはそこに在り
燃え上がる炎に閉じ込められていた
そのとき私はそこに在り
あなたが見つけるのを唯待っていた

We're building it up
To break it back down
We're building it up
To burn it down
We can't wait
To burn it to the ground

我々は作り上げる
壊し尽くすために
我々は作り上げる
焼き尽くすために
我々が待つよりも前に
地面へと焼け落ちる

You told me yes
You held me high
And I believed when you told that lie
I played soldier, you played king
And struck me down, when I kissed that ring
You lost that right, to hold that crown
I built you up, but you let me down
So when you fall, I'll take my turn
And fan the flames
As your blazes burn

あなたは私にそうだと言い
私を高揚させた
私はあなたの嘘を信じた
私は兵士となり、あなたは王となった
私を打ちのめし、私は跪いた
あなたは王位を守るために正義を捨てる
私はあなたを称えるが、あなたは私を失望させる
あなたが失敗したとき、私が先取を取り
炎を焚きつける
あなたの地獄が燃え上がるように

And you were there at the turn
Waiting to let me know

そのときあなたはそこに在り
私が見つけるのを唯待っていた

We're building it up
To break it back down
We're building it up
To burn it down
We can't wait
To burn it to the ground

我々は作り上げる
壊し尽くすために
我々は作り上げる
焼き尽くすために
我々が待つよりも前に
地面へと焼け落ちる

(When you fall, I'll take my turn)
(And fan the flames)
(As your blazes burn)
We can't wait
To burn it to the ground

(あなたが失敗したとき、私が先取を取り)
(炎を焚きつける)
(あなたの地獄が燃え上がるように)
我々が待つよりも前に
地面へと焼け落ちる

(When you fall, I'll take my turn)
(And fan the flames)
(As your blazes burn)
We can't wait
To burn it to the ground

(あなたが失敗したとき、私が先取を取り)
(炎を焚きつける)
(あなたの地獄が燃え上がるように)
我々が待つよりも前に
地面へと焼け落ちる

人間社会の闘争

纏まり合うことを望む何かが、そう望みながら互いに牙を剥き、争いに陥っていく様が描かれているように思える。また、「I played soldier, you played king」という一節は、この闘争が社会的なものであることを示唆する。

マイク・シノダによる歌詞の説明

この歌詞について、マイク・シノダは以下のように説明している。
Kinda like what we do in pop culture, we build somebody up to be the next great thing then we like to destroy them at the end of the day. And, we've lived through that so I think there's a lot of personal energy that went into the connection of that story.
訳:
僕らがポップカルチャーでしてきたことのように、次の偉大なものに成る誰かを作り上げて、それを壊してしまいたいんだ。そうやって僕らは乗り切ってきた。こんなストーリーにつながるような、多くの個人のエネルギーが存在していると思うんだ。


関連情報

曲名 Burn It Down
アルバム名Living Things
アーティスト名 Linkin Park
発表 2012/04/16
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Chester Charles Bennington, Robert G. Bourdon, Brad Delson, Mike Shinoda, Dave Farrell, Joseph Hahn
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Living Things
Linkin Park
  1. Lost In The Echo
  2. In My Remains
  3. Burn It Down
  4. Lies Greed Misery
  5. I'll Be Gone
  6. Castle Of Glass
  7. Victimized
  8. Roads Untraveled
  9. Skin To Bone
  10. Until It Breaks
  11. Tinfoil
  12. Powerless
スポンサーリンク
スポンサーリンク