Lost In The Echo (from Living Things of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『Living Things』の1曲目『Lost In The Echo』の和訳。「Lost In The Echo」は、反響に消える、残響の中で道に迷う、などの意味がある。



1. Lost In The Echo

You were that foundation
Never gonna be another one, no
I followed, so taken
So conditioned I could never let go

お前は拠り所だった
別の人間など考えられなかった、いや
俺は追い縋り、捕らわれていた
手放すなどできない有様だった

Then sorrow, then sickness
Then the shock when you flip it on me
So hollow, so vicious
So afraid I couldn't let myself see

悲痛に苦しみ、悪心を感じ
驚き慄いた、お前が俺を見放した時には
堕ちていき、憎悪に包まれ、
恐怖した、自身を顧みることさえできないほど

That I could never be held back or up
No, I hold myself
Check the rep, yep, you know mine well
Forget the rest, let them know my hell

引き止められたのでも、立ち止まったわけでもなかった
いや、俺は自ら動かなかったんだ
自らを確かめろ、そうだ、お前は俺をよく理解していた
あの安らぎは忘れてしまえ、奴らに俺の苦しみを知らせてやれ

There and back yet my soul ain't sell
Kept respect up the best, they fell
Let the rest be the tale they tell
That I was there saying

戻ってきた、それでも、俺の信念は売られてやいない
最善の道を選べ、誰が何と言おうとも
奴らが何と言おうと気にするな
それは俺がもう伝えたことだ


In these promises broken deep below
Each word gets lost in the echo
So one last lie I can see through
This time I finally let you
Go

深く沈んだ破られた数々の約束の
言葉の一つ一つが反響の中で消失する
だから、続けられた嘘を俺は見抜けない
この時を最後に、俺はお前を
突き放す


Test my will, test my heart
Let me tell you how the odds gonna stack up
Y'all go hard, I go smart
How's that working out for y'all in the back huh?

意志を試してみろ、思いを試してみろ
お前がいかに思い上がっていたかを教えてやる
お前らは酷いことになる、俺も少しは気が咎めるが
裏でお前らは何をこそこそしていたんだ、なあ?

I've seen that frustration
Been crossed and lost, and told no
And I've come back, unshaken
Let down and lived and let go

俺には見えた、葛藤が
心をかすめ、消失し、引導を渡したのを
俺は帰ってきた、揺らぐことはない
落胆させてみろ、利用してみろ、突き放してみろ

So you can let it be known
I don't hold back, I hold my own
I can't be mapped, I can't be cloned
I can't C-flat, It ain't my tone

だから、お前はそれを言いふらしたっていい
俺はそれを止めない、俺は屈しない
俺は枠に捕らわれない、俺の真似なんか出来やしない
俺の見る目は他とは違うんだ、もっと特殊なんだ

I can't fall back, I came too far
Hold myself up and love my scars
Let the bells ring wherever they are
Cause I was there saying

もう後戻りはできない、それほど俺は遠くに来た
俺は高く支え、俺の傷を愛せ
奴らがいたら知らせるんだ
俺が既に言っていたことだからな


In these promises broken deep below
Each word gets lost in the echo
So one last lie I can see through
This time I finally let you
Go

深く沈んだ破られた数々の約束の
言葉の一つ一つが反響の中で消失する
だから、続けられた嘘を俺は見抜けない
この時を最後に、俺はお前を
突き放す


No, you can tell 'em all now
I don't back up, I don't back down
I don't fold up and I don't bow
I don't roll over, Don't know how

今すぐ奴らに全て話せばいい
俺は後戻りしない、俺は撤回しない
俺は折れないし、謝らない
俺はこのまま行く、どうすればいいかなんて知るか

I don't care where they enemies are
Can't be stopped, all I know is go hard
Won't forget how I got this far
For every time I'm saying

敵がどこにいようと構いやしない
止められない、俺が知る全てのことはろくでもないことになる
忘れるな、俺がどうやってこんな遠くに来たかを
その度に言ってやる


In these promises broken deep below
Each word gets lost in the echo
So one last lie I can see through
This time I finally let you
Go

深く沈んだ破られた数々の約束の
言葉の一つ一つが反響の中で消失する
だから、続けられた嘘を俺は見抜けない
この時を最後に、俺はお前を
突き放す

過去の苦しみに捕われ続けた人間について

自身の全てだと思っていたものからの激しい拒絶や裏切りに合い、納得することなく、その怒りを消すこともできず、しかしそれでも生き続けてきた人間について述べているように思える。


関連情報

曲名 Lost In The Echo
アルバム名Living Things
アーティスト名 Linkin Park
発表 2012/06/20
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Chester Charles Bennington, Robert G. Bourdon, Brad Delson, Mike Shinoda, Dave Farrell, Joseph Hahn
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Living Things
Linkin Park
  1. Lost In The Echo
  2. In My Remains
  3. Burn It Down
  4. Lies Greed Misery
  5. I'll Be Gone
  6. Castle Of Glass
  7. Victimized
  8. Roads Untraveled
  9. Skin To Bone
  10. Until It Breaks
  11. Tinfoil
  12. Powerless
スポンサーリンク
スポンサーリンク