Lies Greed Misery (from Living Things of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『Living Things』の4曲目『Lies Greed Misery』の和訳。「Lies Greed Misery」は「欺瞞、貪欲、苦悩」と直訳される。



4. Lies Greed Misery

Imma be that nail in your coffin
Saying that I softened
I was ducking down to reload

俺は朽ち果てたお前の爪になろうとしていた
俺が噛み砕いてやった言葉
俺は立ち直るために沈んでいったんだ

So you can save your petty explanations
I don't have the patience
Before you even say it I know

お前はしょうもない事に固執したっていいんだ
俺はもう我慢はしないがな
お前が俺が知るそれを言うまではな

You let your pride or your ego
Talk slick to me, no
That is not the way I get down

お前は自身の自尊心やエゴを
巧みに俺に押し付ける、だが
俺はそんなことじゃへこみはしない

And look at how you lose your composure
Now let me show ya
Exactly how the breaking point sounds

お前がいかに平静を失ったかよく考えるんだな
俺に見せてみろよ
そのお前の限界がどこにあるのか


I want to see you choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery
Choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery

見たいんだ、お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを
お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを


What is it you want me to tell ya?
I'm not the failure
I would rather live and let be

お前が俺に聞きたいことって何なんだ?
俺は間違ってない
俺はむしろ順調で思い通りにことは進んでいる

But you came with the right kind of threat to
Push me to let you
No, you can't intimidate me

でもお前は然るべき準備をしているんだ
俺がお前にそうするように
いや、お前は俺を脅すことなんで出来やしない

You disrespect me so clearly
Now you better hear me
That is not the way it goes down

お前は俺をバカにするがな
お前は、今こそ俺の言葉が必要なんじゃないのか
それじゃ、俺は貶められなんかしないがな

You did it to yourself and it's over
Now let me show ya
Exactly how the breaking point sound

お前は自らやっちまった、そして終わっちまった
俺に見せてみろよ
お前の限界がどこにあるのか


I want to see you choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery
Choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery

見たいんだ、お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを
お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを


I want to see you choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery
Choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery

見たいんだ、お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを
お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを

You did it to yourself
You did it to yourself
You did it to yourself
You did it to yourself

お前は自らそれをやっちまった

You did it to yourself
You did it to yourself
You did it to yourself
You did it to yourself

お前は自らそれをやっちまった


I want to see you choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery
Choke on your lies
Swallow up your greed
Suffer all alone in your misery

見たいんだ、お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを
お前が自身の嘘で報いを受けるのを
お前の強欲を覆い隠している嘘を
お前が惨めに孤立するのを

嘘と欲にまみれた人間の栄枯盛衰

欲に溢れ虚飾に満ちた人間が、そんな言動ゆえに失敗し堕ちていく様を、その人物の傍らに居た人間が冷静に客観的に語っている、そんな印象を持った。

チェスター・ベニントンの説明

I think this song represents the kind of emotions that arise from standing up to a bully, or when a tyrant is taken down and the people are celebrating around his grave.
訳:
僕は、この曲がいじめっ子に立ち向かう時や、暴君が倒されて勇気を賞賛された時に起こる感情を表現しているように思うんだ。


関連情報

曲名 Lies Greed Misery
アルバム名Living Things
アーティスト名 Linkin Park
発表 2012/06/20
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Chester Charles Bennington, Robert G. Bourdon, Brad Delson, Mike Shinoda, Dave Farrell, Joseph Hahn
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Living Things
Linkin Park
  1. Lost In The Echo
  2. In My Remains
  3. Burn It Down
  4. Lies Greed Misery
  5. I'll Be Gone
  6. Castle Of Glass
  7. Victimized
  8. Roads Untraveled
  9. Skin To Bone
  10. Until It Breaks
  11. Tinfoil
  12. Powerless
スポンサーリンク
スポンサーリンク