Until It Breaks (from Living Things of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『Living Things』の10曲目『Until It Breaks』の和訳。「Until It Breaks」は、それが壊れるまで的な意味。



10. Until It Breaks

It goes a one
Two, three

行くぞ、1、2、3

I was born with the hunger of a lion
The strength of a Sun
I don't need to sweat it when a competition come
Original style, like an 808 drum
So I don't run the track
No, I make the track run

俺は生まれついて、獣のように飢え
太陽の強さがあった
競争に身を削る必要もなかった
独自のスタイルで、ローランドTR808(ドラムマシン)のように
だから俺はレールに続く必要なんてなかった
むしろ俺がそのレールをひいてやったんだ

My momma taught me words
My daddy built rockets
I hold 'em both together now
Tell me what I got

母は俺に言葉を教え
父は俺にロケットを作った
その土台が俺を作った
わかるだろ?

It's a pretty smart weapon
I can shoot it, I can drop it
But learn to respect it
'Cause you clearly can't stop it
Like that

それが大いなる武器であることを
俺はそれを自由にできる
敬意を示せ
お前等は止めることなどできないのだから
あんな風にな


It ain't over
'Cause the shark's on the left side,
The snake's on the right
And anything you do

終わらない
左手には鮫が
右手には蛇が
お前が何かしたら

They wanna get a little bite
It really doesn't matter
If you're wrong or if you're right
'Cause once they get their teeth in nothing really fights

奴らは一噛みする
問題じゃない
お前が正しいか否かなんて
一度でも噛みつかれれば、戦いになどなりはしない

And as for me I do it
Like I got nothing to lose
And you can run your mouth
Like you could try to fill my shoes

構いやしない、俺はやっちまう
守るものなどないかのように
お前はしゃべり続ける
俺を追い落とそうとするように

But steady little soldier
I ain't standing next to you
I'll be laying on the ground
Before you're even in my view
Like that

しっかりしろ、若き男
俺はお前の傍らにはいない
俺は息絶えているだろう
お前が俺に追いついた時には
そう思うだろ


Give me the strength of the rising Sun
Give me the truth of the words unsung
And when the last bells ring
The poor men sing
"Bring me to kingdom come"

昇る太陽の強さをくれ
歌われたことのない言葉の真の意味を教えてくれ
最後のベルが鳴ると
貧しい男は歌う
「俺を天国へ連れて行ってくれ」と


It's something for your people on the block to
Blackout and rock to
Give you watch you need
Like Poppa, Who shot ya?
Separate the weak from the obsolete

道行くお前の仲間のためだ
塗りつぶすのも、動転させるのも
必要なことだけ見ればいい
「Big Poppa」や「Who shot ya?」のようにな
古臭いのと弱いのとでは意味が違う

You're meek
I creep hard on impostors'
And switch styles on the dime
Quick-witted y'all
Quit tripping
I don't have time for your crying

お前は腰抜けだ
俺は騙すことでさえ死ぬ気でやってきた
スタイルだって変えた
お利口なお前ら
トリップするのはやめとけ
お前の嘆きを聞く暇なんて俺にはないんだ

I grind tough, sucker
Make your mind up
Are you in the firing squad
Or are you in the line-up?
Bang, bang, little monkey man playing

俺はごろつきもマニアも認めさせてきた
お前もそうなるよ
窮屈だろ?
それとも退屈か?
撃ってやれ、お前は見せかけだけの卑小な男だ

With the big guns
Only get you slayed
I ain't playing, I'm just saying
You ain't got a sliver of a chance
I get iller, I deliver
While you quiver in your pants

でかい銃はぶら下げているが
お前はそれで威圧するだけだ
俺はお前と違う、言ってやる
お前はチャンスを一つも掴めなかった
俺は苦しかったが自由になった
お前が震えている間にな

So shake, shake down,
Money, here's the break down
You can play the bank,
Imma play the bank take down

そうだ、お前は巻き上げてろ
金でも、ここにあるのがその内訳だ
お前はディーラー、
俺だってそうなるつもりだ、見返してみろ

And no mistakes
Now I'm coming to get you
I'm just a Banksy, you're a Brainwash
Get the picture?
It's like that

間違うなよ
今すぐ迎え撃ってやるから
俺はまさにバンクシーで、お前には考えなどありはしない
ほら写真を撮ってみろよ
なあ、そうだろ


We swim against the rising waves
And crash against the shore
The body bends until it breaks
The early morning sings no more

俺たちは立ち上がる波に逆らって泳ぎ
岸に砕け散る
肉体は折り曲がる、壊れるまで
暁のさえずりはもはや消えた

So rest your head
It's time to sleep
And dream of what's in store
The body bends until it breaks
And sings again no more
'cause time has torn the flesh away
The early morning sings no more

もう休んでもいんじゃないか
眠る時間だ
夢でも見てろ、何が起こるか知らないがな
肉体は折れ曲がり、壊れるまで
さえずりが再び聞こえることはなく
時間は散り散りになってしまった
そして、暁のさえずりはもはや消えた

牽引者の言葉

語り手である頂点に在って潮流を牽引する者が、その人物を追いかける者達に、ここまで上って来いと言わんばかりに攻撃的にそして激励するかのように言葉をかける。しかし曲の後半では語り手が変わり、そんな華やかな世界を生きる者たちへ、きらびやかな時間が終わったことを伝える。そんな全体として解釈の難しい歌詞。


4デモ曲の混合

またこの曲は、メンバーが持ち寄った4つのデモ曲を一緒くたにしてしまった曲だという。それゆえに歌詞にも、一貫性はないのかもしれない。【Songfacts: Until It Breaks by Linkin Park


ブラッド・デルソンも歌唱に参加

またこの曲では、ギタリストのブラッド・デルソン(Brad Delson)も歌唱に参加しており、終曲辺りで透明感ある歌声を披露している。


関連情報

曲名 Until It Breaks
アルバム名Living Things
アーティスト名 Linkin Park
発表 2012/06/20
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Chester Charles Bennington, Robert G. Bourdon, Brad Delson, Mike Shinoda, Dave Farrell, Joseph Hahn
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Living Things
Linkin Park
  1. Lost In The Echo
  2. In My Remains
  3. Burn It Down
  4. Lies Greed Misery
  5. I'll Be Gone
  6. Castle Of Glass
  7. Victimized
  8. Roads Untraveled
  9. Skin To Bone
  10. Until It Breaks
  11. Tinfoil
  12. Powerless
スポンサーリンク
スポンサーリンク