B.B.K. (from Follow the Leader of KORN)

KORN のアルバム『Follow the Leader』の6曲目『B.B.K.』の和訳。「B.B.K.」は、「Big black cock」の略。


B.B.K.
コーン
1998/08/18
iTunesで詳細を見る

6. B.B.K.

So you've seen I've gotten this far
Please give me some place to hide
I'm not trying to go there, so take me away

お前は見ただろ、僕がこんなにも成功したのを
僕に隠れる場所をくれよ
こんなはずじゃなかったんだ、だから僕を連れ去ってくれ

Life sometimes pisses me off
It's never a good trip for me
Every time I reach for love, it's taken away

生はときおり僕をムカつかせる
僕にはそれが良い旅だなんてことは一度もなかった
僕が愛を欲しがったときはいつでも奪われたあとだった


Night! So I play
Give me a sign this is gay
Give me some patience, so I pray
It's time to die. Is that what I want?

夜に、僕は演るんだ
合図をくれよ、これがゲイだっていう
僕に辛抱強さをくれよ、そうしたら僕は祈る
死ぬ時間だ、僕が欲しいものはそれなのかな?


There's nothing wrong wanting to be loved
Is there something wrong with me?
For once in my life I'd like to be really set free
Let me be me

愛されたいと思うのは当然のこと
何か間違っているか?
人生で一度だけ、逃げ出してしまいたいんだ
僕をほっといてくれ


Night! So I play
Give me a sign this is gay
Give me some guidance, so I pray
It's time to die. Is that what I want?

夜に、僕は演るんだ
合図をくれよ、これがゲイだっていう
僕を指図しろよ、そうしたら僕は祈る
死ぬ時間だ、僕が欲しいものはそれなのかな?


Take me away
Taken away
Take me away
Taken away

僕を連れ去ってくれ
連れ去っていけよ


.........


Night! So I play
Give me a sign this is day
Give me some patience, so I pray
It's time to die. Is that what I want?

夜に、僕は演るんだ
合図をくれよ、これがゲイだっていう
僕に辛抱強さをくれよ、そうしたら僕は祈る
死ぬ時間だ、僕が欲しいものはそれなのかな?

Night! So I play
Give me a sign this is day
Give me some guidance, so I pray
It's time to die. Is that what I want?

夜に、僕は演るんだ
合図をくれよ、これがゲイだっていう
僕を指図しろよ、そうしたら僕は祈る
死ぬ時間だ、僕が欲しいものはそれなのかな?

生の否定と逃避

歌詞は、ジョナサンの不遇の過去のこと、成功した今のプレッシャーと現在の状態からの逃避を主題にしているように思える。ただし、タイトル「B.B.K」と歌詞の内容は全く関係ないようだ。


ジョナサン・デイヴィスによる説明

『B.B.K』ついて、ジョナサン・デイヴィスは以下のように語っている。

Big black cock! That's what I call a jack and coke. Those little glasses they serve in Europe and everything. That's what I named it, big black cock.

And that's another song about me dealing with the pressures of this album and how I, you know, I'm trying to kill myself, but you know? Do I really want to kill myself? Things I'm just questioning myself. Most of this is self-structured.

訳:
黒人のでかいアレ!僕はジャック・アンド・コークをそう呼んでいたんだ。それはちっちゃいグラスでヨーロッパでもどこででも扱われてる。僕が名付けたものなんだ、黒人のでかいアレって言ってね。

それとこれは、僕がこのアルバムへのプレッシャーに対処しようとして何をしたかを述べた、もう一つの曲なんだ。君は僕が自殺しようとしていたのを知ってるだろ?僕は本当に自殺したかったのか?自分のことがわからないんだ。このほとんどは、勝手にできたものなんだよ。


関連情報

曲名 B.B.K.
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク