Encoder (from Immersion of Pendulum)

Pendulumのアルバム『Immersion』の15曲目『Encoder』の和訳。「Encoder」は、符号化装置、もしくは符号化する者などと訳されるだろうか。



15. Encoder

You couldn't even show yourself out
You were so held up by your thoughts
Along the way we got divided
And I'm left showing you the door
You couldn't look me in the eyes

君は部屋から出ることさえできなかった
君は自分の考えに凝り固まり
私たち自身が入れた亀裂に沿って
私は君に入り口を見せたままにした
君は私を視界に入れることができなかった

So I'll dim the lights
When you take me out on your side
We're standing out of sight
Believe me
I'm on your side

だから、灯りを暗くしよう
君が私を隣に押しやるとき
私たちは視界の外にある
私を信じて欲しい
私は君の隣にいるから

It took so long for me to speak up
It was the hardest thing to say
Taken right up to the entrance
At the last minute turned away
Just can't look you in the eyes

話し始めるまでに長い時間を費やした
口にするのは最も難しいことだった
入り口に乗り出すと
最後には背を向けてしまい
君を見ることはできなくなった

So let's dim the lights
Get a case out
Pack up your pride
It's over, we're out of time
Delete me
I'm on your side

灯りを暗くしてみよう
身を引いてしまおう
誇りはしまいこもう
終わってしまった、もう時間はないんだ
私を消し去ってほしい
私は君のそばにいるから

For everything that could have been
At least we took the ride
There's no relief in bitterness
Might as well let it die

あるかも知れなかった全ての可能性に
私たちは一緒に乗り込んでいた
悲痛の中に救済はなく
死んでしまったほうがよかった

何かの終わりとそれに至るまでの苦難を表現

抽象的な歌詞だが、分かり合えなかった関係性について綴っているようにみえ、また決定的な離別もしくは関係性の破壊を表現しているように思える。


ドラマティックなアンビエントミュージック

懐かしさを感じさせる歌のメロディ、広大な草原などの大自然を想起させるアンビエントバックグラウンドサウンド、共に秀逸なクオリティの高い楽曲。


関連情報

曲名 Encoder
アルバム名Immersion
アーティスト名 Pendulum
発表 2010/05/21
評価 ★★★★★
作詞作曲者 Robert Thompson Swire
著作権 BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Immersion
Pendulum
  1. Genesis
  2. Salt In The Wounds
  3. Watercolour
  4. Set Me On Fire
  5. Crush
  6. Under The Waves
  7. Immunize (feat. Liam Howlett)
  8. The Island - Pt. I (Dawn)
  9. The Island - Pt. II (Dusk)
  10. Comprachicos
  11. The Vulture
  12. Witchcraft
  13. Self Vs Self (feat. In Flames)
  14. The Fountain (feat. Steven Wilson)
  15. Encoder
スポンサーリンク
スポンサーリンク