The Island - Pt. I (Dawn) (from Immersion of Pendulum)

Pendulumのアルバム『Immersion』の8曲目『The Island - Pt. I (Dawn)』の和訳。「Island」は、島を意味するが、この曲の場合、ミュージックビデオの内容から孤立した場所が近いかもしれない。また「Dawn」は、夜明けを意味する。



8. The Island - Pt. I (Dawn)

You arrive in the rising sun
The hidden passenger that I've been takin'
Close your eyes, let's forget again
As you drag me down, I will take you in

君は太陽の下に着く
僕が連れてきた秘密の乗客
君の目に似た、もう一度忘れよう
君が僕をダメにしたように、僕は君を手に入れる

What are you waiting for?
Just surrender here tonight
What are you waiting for?
As we go towards the light

君は何を待っているんだ?
今夜、ここを明け渡すんだ
君は何を待っているんだ?
僕たちが光に向かうように

When everything is said and done
To looking for answers, if only one
Turn my back, the edge has gone
Left with no reason, we come undone

全てが言い尽くされ、やり尽くされたとき
答えを得ようとして、もしたった一つのことで
僕と相容れないなら、危機は去った
理由なく取り残され、僕たちは破滅する

I'm caught in your slow release
Seems like your traveler is eager to move me
My reflection will slowly fade
To another time, into my head escapes

僕は君のゆっくりとした解放に巻き込まれる
君の販売員は僕を移そうと熱心なようだ
僕の思考はゆっくりと消えていく
別の時間に、僕の頭の隙間へと

What are you waiting for?
Just surrender here tonight
What are you waiting for?
As we go towards the light

君は何を待っているんだ?
今夜、ここを明け渡すんだ
君は何を待っているんだ?
僕たちが光に向かうように

When everything is said and done
To looking for answers, if only one
Turn my back, the edge has gone
Left with no reason, we come undone

全てが言い尽くされ、やり尽くされたとき
答えを得ようとして、もしたった一つのことで
僕と相容れないなら、危機は去った
理由なく取り残され、僕たちは破滅する

逆境に立ち向かう愛し合う男女

歌詞は、抽象的で理解しがたいが、二人の若い恋人がいかに困難を克服するかが描かれているようだ。【Wikipedia: The Island (Pendulum song)


ループする物語

またミュージックビデオでは、見知らぬ荒野で目覚めた女性が描かれ、彼女は人を探して荒野をさまよう。しかしついに見つけた人間を追いかけるも、その人間は倒れて気を失っていた。そして彼女は気づく、そこは彼女が目覚めた場所であり、倒れた人間が自分自身であることを。そして自分もまた山を転がり、再び気を失ってしまう。というループする物語が描かれているが、歌詞との繋がりは不明である。


関連情報

曲名 The Island - Pt. I (Dawn)
アルバム名Immersion
アーティスト名 Pendulum
発表 2010/05/21
評価 ★★★★★
作詞作曲者 Robert Thompson Swire
著作権 BMG RIGHTS MANAGEMENT US, LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Immersion
Pendulum
  1. Genesis
  2. Salt In The Wounds
  3. Watercolour
  4. Set Me On Fire
  5. Crush
  6. Under The Waves
  7. Immunize (feat. Liam Howlett)
  8. The Island - Pt. I (Dawn)
  9. The Island - Pt. II (Dusk)
  10. Comprachicos
  11. The Vulture
  12. Witchcraft
  13. Self Vs Self (feat. In Flames)
  14. The Fountain (feat. Steven Wilson)
  15. Encoder
スポンサーリンク
スポンサーリンク