Ball Tongue (from KORN of KORN)

KORN のアルバム『KORN』の2曲目『Ball Tongue』の和訳。「Ball Tongue」は、KORNによる造語で、ある人が話しにならないほどに早口で喋ろうとした時に、その人の舌先がボールのようになることから、考え出されたらしい。【Urban Dictionary: Ball Tongue

2. Ball Tongue

There you are alone
With no hope of ever having
Something to be proud of
Something earned without begging

お前はたった一人そこにいる
かつてはあった希望なしに
誇るための何か
自ら稼いだ何か

Yes, I know you're a person
A person close to me
Who do you think you are?
What more do you want from me?!

ああ、お前は人間だ
俺に身近な人間
お前は何様だと思っているんだ?
これ以上俺にどうしろっていうんだ?


Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...

ボールトング、…スキャット…


Why are you at home
Buried in your own self pity?
Why do you insist on
Living the life clean out of me?

なぜお前は家にいるんだ?
お前自身の自己憐憫で埋められた家に
なぜお前は言って聞かないんだ?
俺を除いた人生を生きると

Yes, I know you're the person,
The person that took time with me
Does it give you the right to expect
Your life revolves around me?!

ああ、お前はその人間だ
俺から時間を奪った人間だ
それは期待することの正当性を与えてくれるのか?
俺を中心に回っているお前の人生を


Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...

ボールトング、…スキャット…


You were my brother
Where does our friendship end?
you were my brother
Where does our friendship end?
you were my brother,
Where does our friendship end?

お前は俺の仲間だった
俺達の友情はどこで終わった?

You were my
I'm not going to give in

お前は俺の
俺は屈する気はない


you were my brother
Where does our friendship end?
you were my brother
Where does our friendship end?
you were my brother
Where does our friendship end?

お前は俺の仲間だった
俺達の友情はどこで終わった?

You were my
I'm not going to give in

お前は俺の
俺は屈する気はない


How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again
How can you fuck'n doubt me? but not again

お前は何で俺を疑えるんだ?二度目はないからな


Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...

ボールトング、…スキャット…


Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...
Ball Tongue!  ... scat ...

ボールトング、…スキャット…

「Ball Tongue」さんのこと

歌詞は、調子に乗ったり、へりくだったりする日和見の友人について語っているように思えるが、実際に実在するコーンのメンバーの友人の話だという。そして「Ball Tongue」は、その友人のニックネームらしい。


ジョナサン・デイヴィスの説明

ジョナサン・デイヴィスは、歌詞について以下のように語っている。

"Ball Tongue" was about our close friend and kind of manager, from Huntington. That was his nickname because when he was tweaking, he'd just sort of seize up and his tongue was like a ball. All that crazy, scatting shit, that was all from me probably being up too long.
訳:
『Ball Tongue』は、ハンチントン出身のマネージャーみたいなことをしている僕らの親友についての曲なんだ。それは彼のニックネームで、彼が喋るとき、故障しているかのようになり、そして舌がボールみたいになることから来ているんだ。それは全くクレイジーで、クソ早くて、僕からすると、それは長過ぎる気がするね。


スキャットに歌詞はないらしい

この曲のコーラスでは、ジョナサンによるスキャットが挿入されるが、スキャットに歌詞はないとのこと。コーンのファンは歌詞があると信じているらしいが。【Songfacts: Ball Tongue by Korn


関連情報

曲名Ball Tongue
アルバム名 KORN
アーティスト名 KORN
発表 1994/10/11
評価 ★★★★★
作詞作曲者 James Shaffer, Reginald Arvizu, Ryan Shuck, David Silveria, Jonathan Davis, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc.


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Korn
Korn
  1. Blind
  2. Ball Tongue
  3. Need To
  4. Clown
  5. Divine
  6. Faget
  7. Shoots and Ladders
  8. Predictable
  9. Fake
  10. Lies
  11. Helmet in the Bush
  12. Daddy
スポンサーリンク
スポンサーリンク