It's On (from Follow the Leader of Korn)

Korn のアルバム『Follow the Leader』の1曲目『It's On』の和訳。「It's On」には、ちょうど始まるところ、等の意味があるが、やるぞ、決行だ、などのスラングもある。

1. It's On

Come on

来いよ

Save some for me
It's what I like
I wanna play
You know it's time
Something is calling
I can't keep from falling
Come on

俺にも取っておけよ
それは俺の好きなものだ
俺は演りたいんだ
お前はもう時間だと知っている
何かが呼んでいるんだ
失敗しないようにするなんて無理だ
来いよ

It's on
You see it's my fault
Angels stabbing me inside
Nothing changes
Just rearranges for me this time

始めようぜ
お前は俺の間違いに気づく
俺の内側をえぐる神の使い
何も変わらず
ただ、今の俺にとっての位置が変わるだけ

Once I cave in
What can I fight?
I can never win
Myself I don't like
I don't like, I don't like, I don't like
Something is calling
I can't keep falling
Come on

一度、俺は
何と戦える?
絶対に勝てない
俺は自分が好きじゃない
好きじゃない、好きじゃない、好きじゃない
何かが呼んでいるんだ
失敗しないようにするなんて無理だ
来いよ

It's on
You see it's my fault
Angels stabbing me inside
Nothing changes
Just rearranges for me this time

始めようぜ
お前は俺の間違いに気づく
俺の内側をえぐる神の使い
何も変わらず
ただ、今の俺にとっての位置が変わるだけ

This time
This time
For me inside
Put me inside
Hold me this time
Put me inside

この時に
この時に
俺の内側に向かって
内側に向かって出してくれ
離さないでくれ、今回は
内側に向かって出してくれ

Come on, it's on
Come on, it's on
Come on, it's on
Come on
Come on, it's on

来いよ、始めよう

流されてしまうことについて?

歌詞については、ジョナサンによる説明をみても分かり難いが、曲を書いたり等のするべきことをせずに、仲間に誘われて何らかのパーティーで騒ぎ、そして自己嫌悪に陥っていることについて述べているのかもしれない。


ジョナサン・デイヴィスの説明

この曲の歌詞について、ジョナサン・デイヴィスは以下のように語っている。

This is my peer pressure song. It's about me, being so stressed out, going out, partying and everybody's just going `Come on dude, it's on.' That's partying: it's about the alcohol, women and everything else…all that wrapped into one.

Like in the chorus I when I talk about `Why am I really doing this?' It's all my fault that I'm doing this because all the booze and the women do is just make it worse. They just rearrange all the problems into a different order so I can deal with them one moment at a time.

訳:
これは、仲間からのプレッシャーを歌った曲なんだ。僕は、ストレスのあまり、逃げ出して、パーティーで騒いでしまう。皆が言うんだよ、「来いよ、始めようぜ」ってね。そのパーティには、酒も女も他の全てがあって、一緒くたになっている。

「僕はなぜこんなことをしているんだ?」ということについてコーラス部で述べているように、僕がこのようなことをしてしまうのは、全部僕のせいなんだ。酒飲みや女たちがすることは全部、それをより悪い状況にしてしまう。彼ら/彼女らは、問題の全部を違う順番に変えてしまう。僕が一度に一瞬では解決できないような順番にね。


関連情報

曲名 It's On
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク