Divine (from KORN of KORN)

KORN のアルバム『KORN』の5曲目『Divine』の和訳。「Divine」は、神々しい、素晴らしいといった意味や、予言するといった意味がある。


5. Divine

I hide only to defy you
Take away the only love inside you
I'll see your face through everyone
Inside I've just begun

俺はお前に抗うためだけに隠す
お前の中から愛だけを取り出し
俺はあらゆる人間を通してお前の顔を見ることになる
俺の心の中で始まったんだ

You think I'm out to scare you?
I'm only out to prepare you
For when you stop and turn around
Your body's going down

俺がしきりにお前を脅そうとしているとでも思っているのか?
俺はお前がやろうとしていることを和らげようとしているに過ぎない
お前が立ち止まり心変わりするときのために
お前の肉体は堕落していくんだ


You're gonna waste your time
Your life will soon be mine
You're definitely one of a kind
You're suffering 'cause of me
It's divine

お前は自らの時をいたずらに捨て去ろうとしている
お前の人生はすぐに俺のものになる
お前は明確に唯一無二だ
お前は俺のせいで苦難に合う
最高なことにな


Tell me, why you never liked me?
Tell me once that you'll fight me
Bold, and I'll wait for the perfect time
To take what's rightfully mine

言ってみろ、なぜ俺を一度も好きにならなかった?
一度口に出してみろ、俺に対抗するだろうと
大胆にも、そして俺は絶好の時を待つ
何が本当に俺の物か掴み取るために

You play the dumb to defy me
You say that you don't but defy me
You wait, you don't want anyone
Oh well

お前は俺を嘲るために知らないふりをする
お前はしてないと言って俺を嘲り
お前は待ち、一つも望まない
そうあるしかないんだ


You're gonna waste your time
Your life will soon be mine
You're definitely one of a kind
You're suffering 'cause of me
It's divine

お前は自らの時をいたずらに捨て去ろうとしている
お前の人生はすぐに俺のものになる
お前は明確に唯一無二だ
お前は俺のせいで苦難に合う
最高なことにな


Fuck you
I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

クソッタレ
お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you
Know what, fuck you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ
わかったか、クソッタレ

I'm fed up with you
I'm not as good as you
Fuck no, I'm better than you

お前には愛想が尽きた
俺はお前とは違う
違う、俺はお前よりも優れているんだ


You're gonna waste your time
Your life will soon be mine
You're definitely one of a kind
You're suffering 'cause of me
It's divine

お前は自らの時をいたずらに捨て去ろうとしている
お前の人生はすぐに俺のものになる
お前は明確に唯一無二だ
お前は俺のせいで苦難に合う
最高なことにな


Did you really think you'd beat me at my own game?
You tried to see what you got
Me ripping at your brain

お前は俺のゲームで俺に勝てるとでも思ってるのか?
お前は手に入れたものを眺めようとしたんだ
俺を通して得たものを、自身の脳髄を引き裂きながら

好きでもない相手と恋人関係を結ぶ女たちへのジョナサンの苦言

歌詞は、好きでもないのに無意味に交際を始める、ジョナサン・デイヴィスの過去の女について述べているようにみえる。

パートナーが居るということを重要視し、無意味に時間を費やすそんな女たちへ、ジョナサンは苦言を呈しているように思える。


関連情報

曲名Divine
アルバム名 KORN
アーティスト名 KORN
発表 1994/10/11
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 James Shaffer, Reginald Arvizu, Ryan Shuck, David Silveria, Jonathan Davis, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc.


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Korn
Korn
  1. Blind
  2. Ball Tongue
  3. Need To
  4. Clown
  5. Divine
  6. Faget
  7. Shoots and Ladders
  8. Predictable
  9. Fake
  10. Lies
  11. Helmet in the Bush
  12. Daddy
スポンサーリンク
スポンサーリンク