Liberate (from Slipknot of Slipknot)

Slipknot のアルバム『Slipknot』の9曲目『Liberate』の和訳。「Liberate」は解き放て、発散しろといった意味を持つ。



9. Liberate

Liberate, my madness
(one of me, all of you)
Liberate, my madness
I just want to,
Liberate, my madness
(one of me, all of you)
Liberate, my madness!

解放しろ、自らの狂気を
(俺の内の一つ、お前の内の全て)
発散しろ、自身の激情を
俺は欲するのみ
解き放て、自らの有り様を
(俺の中の一つ、お前の中の全て)
まき散らせ、狂った自分を

Section off myself
Put a wall up, what the hell have I done
Keep the dog at bay
Survive by saving me!
Values and the game
Not a fuck-up, not a part of your lie
I am one, I am all, I'm above and beyond!

自らを区分し
壁を打ち立てろ、済んだことなどゴミ溜めに捨ておけ
くだらない奴など寄せ付けるな
自らを守り生き残れ
それは代価であり獲物だ
台無しになどなっていない、欺瞞の一部などでもない
俺は一にして全、超越した者だ

Stand off of the shit
Back off or I'll spit
So soft, you forgot
Your garbage in is garbage out
You don't give a shit
I won't play the fit
Get off, get on this
Your garbage in is garbage out
(Liberate my madness)

いいものからは離れろ
手を引け、吐き捨ててやる
軟弱過ぎて、お前は忘れ去った
お前のゴミはゴミにしかなりはしない
お前は意に介さない
俺は何も思わない
これに乗り換えればいい
ゴミはゴミにしかなりはしない
(お前がどうであるか、解き放てばいいんだ)

Liberate, my madness
(one of me, all of you)
Liberate, my madness
I just want to
Liberate, my madness
(one of me, all of you)
Liberate, my madness

解放しろ、自らの狂気を
(俺の内の一つ、お前の内の全て)
発散しろ、自身の激情を
俺は欲するのみ
解き放て、自らの有り様を
(俺の中の一つ、お前の中の全て)
まき散らせ、狂った自分を

I am not ashamed
What is vital, isn't always humane
You can break in vain
But you can't break away
Even in my face
Lotta bullshit, not a lotta the truth
I can't see from here
But I can smell your fear

恥だなんて感じたことなどない
何が重要か、それを決めることはいつも無慈悲だ
お前は意味もなくぶっ壊すことができる
俺の眼前でさえ
くだらぬたわごとの数々、本当のことなどありはしない
ここからは見えない
だが俺はお前の恐怖を嗅ぎ分けることが出来る

Back off of the shit
Stand off or I'll spit
So soft, you forgot
Your garbage in is garbage out
You don't give a shit
I won't play the fit
Get off, get on this
Your garbage in is garbage out

いいものからは手を引け
来るな、吐き捨ててやる
軟弱過ぎて、お前は忘れ去った
お前のゴミはゴミにしかなりはしない
お前は意に介さない
俺は何も思わない
これに乗り換えればいい
ゴミはゴミにしかなりはしない

Saved, you're such a slave, I don't expect a Name,
you don't care, I wasn't witness,
I can't be a part of a system such as this
Hard eyes, glow right, in my, darkness, again
With the sickness, renegade sisters, blisters,
Salivate, litigate, liberate, madness, sadness
Fuck this, how long have I had this?
I don't need this, outta my business
Insert, engage, betray, my god

囚われた、お前は奴隷だ、俺は名声など望んでない
お前は歯牙にもかけないし、俺は何も見なかった
俺はこんな世界には馴染めない
容赦なく、膨張しろ、自己に陥り、暗闇、再び起こる
病的な、粗暴な女共、水疱
吐き捨てろ、訴えろ、まき散らせ、狂い、悲嘆
ちくしょう、俺はどれだけこんなことしてるんだ
俺には必要ない、俺の問題ではない
押入れろ、拘束しろ、裏切れ、なんなんだ

Fraud
Fraud
Fraud

ごまかしだ
欺瞞だ
それは搾取だ

Liberate, my madness
Liberate, my madness
I just want to
Liberate, my madness
Liberate, my madness

解放しろ、自らの狂気を
発散しろ、自身の激情を
俺は欲するのみ
解き放て、自らの有り様を
まき散らせ、狂った自分を

縛られることのない激情

世界は欺瞞に覆われた瑣末な事柄の集合であり、自己は律することも統合することも必要ない。ただ自身の中に沸き起こる激情をそのまま放出すればいい。

そんな、ただ心に浮かぶ激しい感情を言葉にして並べたような歌詞。


関連情報

曲名 Liberate
アルバム名 Slipknot
アーティスト名 Slipknot
発表 1999/06/29
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Michael Shawn Crahan, Paul Dedrick Gray, Nathan Jonas Jordison, Mickael Gordon Thomson, Corey Todd Taylor
著作権 SONY/ATV MUSIC PUBLISHING LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Slipknot
Slipknot
  1. 742617000027
  2. (sic)
  3. Eyeless
  4. Wait And Bleed
  5. Surfacing
  6. Spit It Out
  7. Tattered & Torn
  8. Me Inside
  9. Liberate
  10. Prosthetics
  11. No Life
  12. Diluted
  13. Only One
  14. Scissors
  15. Eeyore
スポンサーリンク
スポンサーリンク