No Life (from Slipknot of Slipknot)

Slipknot のアルバム『Slipknot』の11曲目『No Life』の和訳。「No Life」は、命なし、人生なし、生活なし、などの意がある。



11. No Life

My freedom is best
Whole country's on house arrest
And everyone's a suspect
You can't feel the flow because you died
Face down on a suicide
The motherfucker's on self-destruct
Nobody guarding your back, it's all a front
Save this, my rage is bliss
I'm taking names and getting pissed

俺を自由にするのが最善だ
国全体が軟禁状態にあり
何もかもが疑わしい
お前は潮流を感じることができない、死んだから
自殺者を威圧しろ
クソッタレは自己壊滅状態にある
お前の背中を守るものはなく、全てが最前線だ
これを守れ、俺の怒りは無上の喜び
名前は覚えた、怒りが沸き立つ

Where's Chuck D when you need him?
You ain't shit, just a puddle on the bed spread
The maniac psycho
Cool J screamed the shit, but I still can't believe it
Man, it's funny that you scare me so
Just enough to fuck me up again and again
Hard life is hard as hell
Better back the fuck on up 'cause this is

お前が必要としたとき、Chuck Dはどこにいた?
お前はクソじゃない、ベッドの水溜まりは広がる
狂気の精神病者
Cool Jはクソと叫んでいた、だが俺はまだ信じられない
おい、おかしなことにお前はそうやって俺を怖がらせる
もう十分だ、俺を何度もはめやがって
苦しい人生が死ぬほどに厳しい
改善しろ、そのクソを支援しろ、だってこれは…


No kind of life
This is no kind of life
I've got to get out
It's no kind of life
This is no kind of life
You can't blame me

いわゆる生なんて存在しない
これはいわゆる生なるものではない
俺は行かなければならない
それは生じゃないんだ
これは生ではない
お前が俺を非難することなどできない


Can't be real no more your mask is skin and bone
Savor every flavor you got 'cause it's not your own
Bad-ass at bat, man
Forget about the battle, it's the war we gotta win
Breathe, Amer-cult, breathe!
One more, seethe!
Freak like you gotta pair, won't be my fault
When you're painted in the corner of a no-good life

もはや現実であるはずがない、お前の仮面は肌と骨だ
得たフレーバーの全てを味わえ、お前自身じゃないから
イカした打順、なあ
あの戦闘のことは忘れちまえ、それは俺が勝利する戦いだ
息をしろ、アメリカの文化よ、息をするんだ
もう一度、湧き上がるんだ
お前みたいな変人は一対にならねばならない、俺のせいじゃない
お前がろくでもない生の袋小路に塗られたら


This is no kind of life!
This is no kind of life!
I've got to get out!
It's no kind of life!
This is no kind of life!
You can't blame me!

これは生ではない
これはいわゆる生なるものではない
俺は行かなければならない
それは生じゃないんだ
これは生ではない
お前が俺を非難することなどできない


I can't remember, I don't understand
Is it malice that makes you this way?
Carry it with you till someone forgives you
I laugh 'cause there's nothing to say
You can't begin to consider
The palpable hate in the air when you're here
None of us wonder what weather you're under
You're making it perfectly clear

思い出せない、理解できない
これがお前をこんな風にする悪意なのか?
それを俺と一緒に運べ、お前を許すものが現れるまで
俺は笑う、言うことが何もないから
お前が考えの端緒をつかむことができない
お前がここに居るときの空気中の明確な憎しみ
お前がどんな状況であっても俺たちの誰も驚かない
お前は完全にそれを明確にしているんだ


Lights ain't on, shit ain't right
Never had peace but I gotta fight
Can you look in my eyes when my back's against the wall?
Slash at my eyes, surprise, you'll never get me
You're all reality and sound bites
And the freedom is never in plain sight
The feelings, the question
The price is too human for fucking sake

灯りは点かない、クソに正義はない
平和だったことは一度もなく、俺は戦わねばならない
俺が壁を背にしている時、お前は俺の目を見れるのか?
俺の目を切りつけろ、驚け、お前が俺に追いつくことはない
お前が現実の全てで、切り取られた発言の全てだ
そして平和は、分かりやすい光景のなかにはない
その感覚、その疑問
その犠牲はまったくあまりに人間らしい


This is no kind of life!
This is no kind of life!
I've got to get out!
It's no kind of life!
This is no kind of life!
You can't
blame me!

これは生ではない
これはいわゆる生なるものではない
俺は行かなければならない
それは生じゃないんだ
これは生ではない
お前はできない
俺を非難することなど


I can't be!
I can't be!
I can't be blamed!

俺のはずがない
俺のはずがない
俺のせいじゃないはずだ

生の否定

自由は幻想で、全てが欺瞞にみえ、いっけん平和にみえるがそこに安息はなく、日々戦いの中にあるような精神状態が持続する。歌詞には、そんな生きることそのものを否定するような内容が描かれているようにみえる。


関連情報

曲名 No Life
アルバム名 Slipknot
アーティスト名 Slipknot
発表 1999/06/29
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Michael Shawn Crahan, Paul Dedrick Gray, Nathan Jonas Jordison, Mickael Gordon Thomson, Corey Todd Taylor
著作権 SONY/ATV MUSIC PUBLISHING LLC


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Slipknot
Slipknot
  1. 742617000027
  2. (sic)
  3. Eyeless
  4. Wait And Bleed
  5. Surfacing
  6. Spit It Out
  7. Tattered & Torn
  8. Me Inside
  9. Liberate
  10. Prosthetics
  11. No Life
  12. Diluted
  13. Only One
  14. Scissors
  15. Eeyore
スポンサーリンク
スポンサーリンク