Need To (from KORN of KORN)

KORN のアルバム『KORN』の3曲目『Need To』の和訳。

3. Need To

I, I'm confused
Fighting myself
Wanting to give
In needing your help

俺は途方に暮れる
自分と戦い
与えたいと望みながら
お前の助けを必要とするあり様だ

Skin cold with fear
Feel it when we touch
Outside, don't know you
But, inside, I'm fucked

恐怖で冷えた肌
俺たちが触れ合うときはそう感じる
お前の外面なんて分からない
内側、そんなもん知るか

Can you see it in me?
Skin cold from touch
Each day confronted
with what I have done

お前は俺がそう見えるのか?
触れてから冷たくなった肌
毎日、向き合う
自分が為してきたことと

You pull me closer
I push you away
You tell me it's okay
I can't help but feel the pain

お前は俺を引き寄せる
俺はお前を押し返す
お前は俺にしてと言う
俺はお前を助けられない、だが痛みは感じられる


I hate you
Why are you taken?
I loved you
Why do I feel so helpless?

お前が憎い
お前は何で俺のものなんだ?
俺はお前を愛した
俺は何でこんなにも心細いんだ?

Why's it you?
Ripping my insides each time I'm with you
Why do, why do I cry?
Why do I really need to?

なんでお前なんだ?
お前といるたびに、俺の心は引き裂かれる
何でだ、何で涙が出るんだ?
何でする必要があるんだ?


Why?
Why?
Why?
Why?
Fuck you bitch

何でだ?
何でだ?
何でだ?
何でなんだ?
クソビッチ

Need to, need to, need to
Fuck, fuck, fuck, fuck

必要か、必要か、必要なのか
クソ、クソ、クソ、クソ


I hate you
Why are you taken?
I loved you
Why do I feel so helpless?

お前が憎い
お前は何で俺のものなんだ?
俺はお前を愛した
俺は何でこんなにも心細いんだ?

Why's it you?
Ripping my insides each time I'm with you
Why do, why do I cry?
Why do I fucking need to?

なんでお前なんだ?
お前といるたびに、俺の心は引き裂かれる
何でだ、何で涙が出るんだ?
何でこんなことする必要があるんだ?

Fuck, fuck, fuck, fuck
Fuck, fuck, fuck, fuck
Slut

クソ、クソ、クソ、クソ
クソ、クソ、クソ、クソ
この淫乱女

恋愛と性行為への憤り

歌詞は、恋愛関係を持つこと、肉体関係を持つことについて書かれているようにみえる。そして語り手は、この女がなぜ自分の女なのか、女はなぜ肉体の接触を求めるのか自問自答し、憤りを感じ、苦しんでいるように思われる。


ジョナサン・デイヴィスの説明

ジョナサン・デイヴィスは、この歌詞について以下のように語っている。

“Need To” is about being in a relationship with someone you love so much but you are too scared to get close to them because you’re paranoid that they may stop loving you.

I was used to being used by people I loved and any future relationship was going to feel the same. Every time I thought I was getting too close, I would push her away.
訳:
「Neet To」は、愛する誰かと恋愛関係にあることについての曲なんだ。でも、肉体関係になることにはひどく怯えているんだ。嫌われてしまうんじゃないかっていう妄想によってね。

僕は、僕が愛してきた人にいつも利用されていた。そして、未来のどんな関係であっても同じように感じると思う。いつだって僕は、近づきすぎて、彼女を追いやってしまうと思うんだよ。


関連情報

曲名Need To
アルバム名 KORN
アーティスト名 KORN
発表 1994/10/11
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 James Shaffer, Reginald Arvizu, Ryan Shuck, David Silveria, Jonathan Davis, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc.


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Korn
Korn
  1. Blind
  2. Ball Tongue
  3. Need To
  4. Clown
  5. Divine
  6. Faget
  7. Shoots and Ladders
  8. Predictable
  9. Fake
  10. Lies
  11. Helmet in the Bush
  12. Daddy
スポンサーリンク
スポンサーリンク