Halfway Right (from One More Light of Linkin Park)

Linkin Parkのアルバム『One More Light』の8曲目『Halfway Right』の和訳。「Halfway Right」は、半分正しい、途中までは正しいなどの意味がある。



8. Halfway Right

I scream at myself
When there's nobody else to fight
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right

僕は自身へ叫ぶんだ
戦う相手が他にいない時には
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ

Used to get high with the dead end kids
Abandoned houses where the shadows lived
I never been higher than I was that night
I woke up driving my car

スラムの子供たちとハイになるために使われた
影が住んでいた打ち捨てられた家
その夜ほどハイになったことは今までになかった
僕は車を運転しながら目覚めたんだ

I couldn't see then what I see right now
The road dissolving like an empty vow
Couldn't remember where I'd been that night
I knew I took it too far

そのとき正しいとは思えなかった、いま正しいと思うことを
口先だけの誓いのように道は溶けていった
その夜どこにいたのか思い出せなかった
僕は分かっていたんだ、やり過ぎていたことを


All you said to do was slow down
I remember, now I remember
All you said to do was slow down
But I was already gone

あなたがしようとして言ったことは鈍化してしまった
思い出すよ、いま思い出す
あなたがしようとして言ったことは鈍化してしまった
でも僕はもういなかった


I scream at myself
When there's nobody else to fight
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right

僕は自身へ叫ぶんだ
戦う相手が他にいない時には
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ

I know what I want
But it feels like I'm paralyzed
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right

僕は欲しいものは分かっているのに
麻痺しているように感じるんだ
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ


Told me
"Kid, you're going way to fast
You burn too bright,
You know you'll never last"

僕に言ったんだ
「子よ、お前は急いで道を進んでいる
お前は眩しすぎるほどに燃えている
だがお前は絶対に続かない」

It was bullshit then
I guess it makes sense now
I woke up driving my car

そのとき、それは戯言だった
それはいまになって、意味を為していると思う
僕は車を運転しながら目覚めた

Said I'd lose you if I lost control
I just laughed, because
What do they know?
Here I am, standing all alone
Because I took it too far

言ったんだ、抑えられなければ僕は君を失うと
僕はただ笑った
彼らは何を知りたいんだろう?
僕はここにいて、たった一人で立っている
だって僕はやり過ぎていたから


All you said to do was slow down
I remember, now I remember
All you said to do was slow down
But I was already gone

あなたがしようとして言ったことは鈍化してしまった
思い出すよ、いま思い出す
あなたがしようとして言ったことは鈍化してしまった
でも僕はもういなかった


I scream at myself
When there's nobody else to fight
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right

僕は自身へ叫ぶんだ
戦う相手が他にいない時には
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ

I know what I want
But it feels like I'm paralyzed
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right
Halfway right

僕は欲しいものは分かっているのに
でも、麻痺しているように感じるんだ
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ
半分は正しい

Na na na na na na na na
Nana nana, na nana nana
Na na na na na na na na
But I was already gone

でも僕はもういなかった


I scream at myself
When there's nobody else to fight
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right

僕は自身へ叫ぶんだ
戦う相手が他にいない時には
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ

Na na na na na na na na
Nana nana, na nana nana
Na na na na na na na na
But I was already gone

でも僕はもういなかった

I scream at myself
When there's nobody else to fight
I don't lose, I don't win
If I'm wrong, then I'm halfway right

僕は自身へ叫ぶんだ
戦う相手が他にいない時には
僕は負けないし、勝たない
僕が間違っていても、半分は正解だ

問題のあった青年期について

歌詞は、虐待や家庭の問題でドラッグに逃避していたチェスター・ベニントンの青年期について綴ったものとのこと。【Genius Lyrics: Linkin Park - Halfway Right Lyrics

ドラッグについての描写、また当時の倫理観や自省の念を語っている。


ポップバラード

感傷的なエレクトロサウンドに、飾り気のないチェスターの歌声が乗せられたポップバラード。

その歌唱は、過度に演出することなく、青臭ささえ感じさせる。それゆえに、ロックスターとしてのチェスターではなく、一人の人間としての人柄が伝わってくる。


関連情報

曲名 Halfway Right
アルバム名 One More Light
アーティスト名 Linkin Park
発表 2017/05/19
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Chester Charles Bennington, Mike Shinoda, Ross Golan, Michael Keenan Leary
著作権 Universal Music Publishing Group


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

One More Light
Linkin Park
  1. Nobody Can Save Me
  2. Good Goodbye (feat. Pusha T and Stormzy)
  3. Talking to Myself
  4. Battle Symphony
  5. Invisible
  6. Heavy (feat. Kiiara)
  7. Sorry for Now
  8. Halfway Right
  9. One More Light
  10. Sharp Edges
スポンサーリンク
スポンサーリンク