Reclaim my Place (from Follow the Leader of KORN)

KORN のアルバム『Follow the Leader』の9曲目『Reclaim my Place』の和訳。「Reclaim my Place」は、自分の場所を取り戻す的な意。



9. Reclaim my Place

What the fuck?!

何なんだ!


I'm so dumb, therefore I can't relate
I'm so dumb, there is nothing to hate
Really is it me, or is it fate?
Give me peace, or at least for fuck's sake

僕は能無しなんだ、伝えられないほど
僕は間抜けなんだ、憎むものがないほど
本当にそれが僕?逃れられないのか?
平穏がほしい、お願いだから


Give him something to say
Something super fly, never play
All I hear is disgrace
Erase them all and reclaim my place

彼に言い返せよ
何か素晴らしいもの、絶対に演じるな
聞くもの全ては恥辱にまみれ
全てを消し去れ、自分の場所を取り戻せ


In the past I was known as a freak
Had no friends, picked on 'cause I was weak
Sang my ass off, got into this band
Never thought the band would pick on the man

昔、僕はマニアだって言われてた
友達もなく、いじめられた、弱かったから
そんな自分を終わらせ、このバンドに入った
思いもしなかった、バンドが男を虐めるだろうなんて


Give him something to say
Something super fly, never play
All I hear is disgrace
Erase them all and reclaim my place

彼に言い返せよ
何か素晴らしいもの、絶対に演じるな
聞くもの全ては恥辱にまみれ
全てを消し去れ、自分の場所を取り戻せ


Reclaim my place
Reclaim my place
Reclaim my place

自分の場所を取り戻せ


Say it to my face.

自分へ向かって言ってみろ


So I look around at all these stupid little faces
Something I can never slap, but I embrace
You'll never ever see, you'll never ever be
You want to fuck around? Then come on, fuck with me

だから僕は見回す、馬鹿なことを言う奴らの顔を
一度も科したことのない何か、でも僕はそれを含む
君たちが目にすることはないし、そうあることもない
君は誰かれ構わずやりたいのか?なら来いよ、僕をやれ

You think you can't relate
You'll never ever find
You think you feel my hate
Look at me and you will find

君は伝えられないと考える
君が見つけることはないだろう
君は僕の憎悪に気づく君を思う
僕を見ろ、君は見つけるだろうから

My fate you always raped
I will always be the son
You want to fuck with me
Come on, fucking play!

君はいつも僕の将来を破壊した
僕はこれからも子供のままだろう
君は僕とやりたい
来いよ、やってみろよ


You can feel it now or be stoned!
Yes, you feel it come, right now!
You can feel it now or be stoned
Yes, you feel it come, right now!
You can feel it now or be stoned
Yes, you feel it come, bow down!

君は今感じることが出来る、ハイになって
そうだ、君はイキそうだ、今すぐ
君は今感じることが出来る、ハイになって
そうだ、君はイキそうだ、今すぐ
君は今感じることが出来る、ハイになって
そうだ、君はイキそうだ、いっちまえ


Bow down!
Bow down!
Bow down!

いっちまえ


Give him something to say
Something super fly, never play
All I hear is disgrace
Erase them all and reclaim my place

彼に言い返せよ
何か素晴らしいもの、絶対に演じるな
聞くもの全ては恥辱にまみれ
全てを消し去れ、自分の場所を取り戻せ


What the fuck?! So What the fuck?!
What the fuck?! So What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!
What the fuck?!

何なんだ!だから何だってんだ!
何なんだ!だから何だってんだ!
何なんだ!

虐げられてきた自分について

歌詞は、自分を虐げてきた周囲への憎悪やイラつき、そして自暴自棄となった自分が表現されているように思える。そして実際、ジョナサン・デイヴィスはこの歌詞について以下のように語っている。

This one is about the whole band and about all my life being called a homosexual. And then I became this big rock star in a band and I'm still called a fag even by my own band. So it's like I was fuckin' pissed off at them. It's like erase them all because I'm gonna reclaim my place and say hey, they owe a lot to me for what I did, and I owe a lot to them back. But, it still kinda sucks. I've never ever gotten away from that fag fuckin' title. Just because I'm a sensitive kinda guy. Kinda feminine it really sucks.
訳:
この曲は、バンド全体、同時にホモセクシャルだと呼ばれてきた僕の人生全てについてなんだ。僕は、有名なロックスターになったけど、このバンドの中では、僕はまだゲイ呼ばわりされているんだ。それで、僕は彼らにイラついていた。それらを全部消し去って、自分の居場所をより良くするつもりだったんだ。それらは僕がしてきたことのせいでもあるし、僕は償う必要があるんだ。でも、ひどい話だよ。僕は、今までそのひどい肩書きから逃れられたことはないからね。本当に僕は、傷つきやすい男なんだ。女々しいんだ、最悪だね。


関連情報

曲名 Reclaim my Place
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク