Dead Bodies Everywhere (from Follow the Leader of Korn)

Korn のアルバム『Follow the Leader』の4曲目『Dead Bodies Everywhere』の和訳。「Dead Bodies Everywhere」は、至る所にある死骸、などの意味がある。

4. Dead Bodies Everywhere

Come on, step inside
And you will realize
Tell me what you need
Tell me what to be
What's your vision you'll see?
What do you expect of me?
I can't live that lie

さあ来いよ、踏み込んでみろ
そうすればあんたははっきりと理解する
何が必要か教えてくれ
為されるべきことを教えてくれ
あんたの目に映るビジョンは何なんだ?
あんたは俺に何の期待をしているんだ?
俺にはそんな偽りの生活は送れない

Hey, a sick mom with a fucked dad
Dealing with your life, dead bodies everywhere
You really want me to be a good son
Why you make me feel like no one?

なあ、病んだ母さんに、壊れた父さん
あんたたちに折り合いを付けようとすると、そこら中死骸だらけなんだよ
あんたは俺が良い息子であることを望む
なぜあんたは俺を誰でもないような気分にさせるんだ?

Let me strip the plain
Let me not give in
Free me of your life
Inside my heart dies
Your dreams never achieved
Don't lay that shit on me
Let me live my life

凡庸さを消してくれ
受け容れることはない
あんたの人生から解放してくれ
精神内部が枯れていく
あんたの夢が達成されることはない
俺が失敗すると断ずるな
好きなようにやらせてくれ

Hey, a sick mom with a fucked dad
Dealing with your life dead bodies everywhere
You really want me to be a good son
Why you make me feel like no one?

なあ、病んだ母さんに、壊れた父さん
あんたたちに折り合いを付けようとすると、そこら中死骸だらけなんだよ
あんたは俺が良い息子であることを望む
なぜあんたは俺を誰でもないような気分にさせるんだ?

You want me to be something I can never ever be
You want me to be something I can never ever be

あんたは俺に絶対成りえない何かになることを望んでいるんだ

A sick mom with a fucked dad
Dealing with your life dead bodies everywhere
You really want me to be a good son
Why you make me feel like no one?

病んだ母さんに、壊れた父さん
あんたたちに折り合いを付けようとすると、そこら中死骸だらけなんだよ
あんたは俺が良い息子であることを望む
なぜあんたは俺を誰でもないような気分にさせるんだ?

Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere
Dead bodies everywhere

そこら中死骸だらけなんだ

子の未来を選ぼうとする親への反抗

歌詞は、ジョナサン・デイヴィスを音楽業界から引き離そうとした両親についてのことだという。

そして、タイトルの「Dead Bodies Everywhere」は、ジョナサンが働いていた検死官事務所での情景を表現したもので、両親はジョナサンがその事務所で働き続けることを望んでいた。


ジョナサン・デイヴィスの説明

この曲の歌詞について、ジョナサン・デイヴィスは以下のように語っている。

That was the song about my parents trying to keep me out of the music business. My father was in it and he knew how it was and I totally understand him now that I have a son. I want Nathan to be a musician, but I don't want him to go through the hell I went through. That's the same thing my dad was doing.

A lot of people can relate to it, because it's like the dads wanting their sons to be football players and their sons want to be doctors or something else. That kind of pressure we get from our parents when we're growing up. It's like trying to make their sons into something they're really not.

The `Dead Bodies' thing is like how I did just that. I worked at the coroner's office instead of being a musician, and all I got out of it was `Dead Bodies Everywhere,' and I got all traumatized. Thanks a lot mom and dad.

訳:
これは、音楽業界から俺を引き離そうとする僕の両親についての歌なんだ。僕の父も音楽業界にいて、彼はそれがどういうことか分かっていた。僕も今は父のことを理解してるよ。僕も息子がいるからね。僕はネイサンにミュージシャンになって欲しい、でも僕が経験したような地獄を彼に経験して欲しくはない。それは、僕の父がしていたことと同じなんだ。

沢山の人々がこれに関係している。だって、それは父親が息子にフットボールの選手や医者や他の何かになって欲しいと思っているのと同じだからね。僕らは成長のある時に、両親からその種のプレッシャーを受けるものなんだよ。でもそれは、息子になって欲しくない何かにしてしまう行為なんだよ。

その「死骸」のことについては、僕がどんな感じだったか書いているんだ。僕がミュージシャンの代わりに検死官事務所で働いていて、そして僕は至る所に死骸があるその場所から逃げ出し、トラウマを抱え込んだんだ。ありがとう、母さん、父さん。


関連情報

曲名 Dead Bodies Everywhere 
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★☆☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク