Got The Life (from Follow the Leader of Korn)

Korn のアルバム『Follow the Leader』の3曲目『Got The Life』の和訳。「Got The Life」は、その人生を手にした、と直訳できるので、幸福如何によって、幸せになった、不幸になった、などと訳すことができる。



3. Got The Life

Hate, something, sometime, someway
Something kicked on the front floor
Mine, something inside
I'll never ever follow

憎め、何かを、何時か、何らかの手段で
何かが前方の床で跳ねた
俺の内側の何かが
俺は何があっても真似たりはしない

So give me something that is for real
I'll never ever follow
(Get your boogie on)
(Get your boogie on)

だから、俺に本物をくれ
俺は何があっても真似たりはしない
(お前のグルーヴを揺り動かせ)
(お前のグルーヴを揺り動かせ)

Hate, something, someway, each day
Feeling ripped off again, no
Why? This shit inside
Now everyone will follow
So give me nothing just feel
And now this shit will follow

憎め、何かを、何らかの手段で、毎日
また騙されているように感じる、違う
何故だ?この内側のものは
今、全てのものが続くだろう
だから、何も感じられないようにしてくれ
それなら、こいつも付き従うだろう


God paged me
You'll never see the light
Who wants to see?
God told me
I've already got the life
Oh I see

神が俺の名を呼んだ
お前が世に出ることは絶対ないだろう
誰が見たがっているって?
神は俺に告げた
お前はすでに幸福を手に入れている
ああ、そういうことか

God paged me
You'll never see the light
Who wants to see?
God told me
I've already got the life
Oh I see

神が俺の名を呼んだ
お前が世に出ることは絶対ないだろう
誰が見たがっているって?
神は俺に告げた
お前はすでに幸福を手に入れている
ああ、そういうことか


Each day I can feel it swallow
Inside something took from me
I don't feel your deathly ways
Each day I feel so hollow
Inside always beating me
You will never see so come dance with me

毎日、それが飲み込むのを感じることができる
俺から取り出された内部の何かを
お前が命に関わるような道を選んでいるとは思わない
毎日、俺はそれほどに虚しい
内側のものは俺を打ち続ける
お前に見えることはないだろう、だから俺と踊れ

Dance with me
Dance with me
Dance with me
Dance with me
Dance with me
Dance with me
Me

俺と踊るんだ
俺と


God paged me
You'll never see the light
Who wants to see?
God told me
I've already got the life
Oh I see

神が俺の名を呼んだ
お前が世に出ることは絶対ないだろう
誰が見たがっているって?
神は俺に告げた
お前はすでに幸福を手に入れている
ああ、そういうことか

God paged me
You'll never see the light
Who wants to see?
God told me
I've already got the life
Oh I see

神が俺の名を呼んだ
お前が世に出ることは絶対ないだろう
誰が見たがっているって?
神は俺に告げた
お前はすでに幸福を手にしている
ああ、そういうことか


Got the life!
Got the life!
Got the life!
Got the life!
Got the life!
Got the life!
Got the life!
Got the life!
Got the life!

幸福を手にした

心の何かとの対話

歌詞は、いまいち掴みづらいが、語り手と心の声(「something」または「god」)との対話を表現しているようにみえる。

その声の一つは、語り手の暗部を表現し、疑り深く、絶望感を常に撒き散らす。しかし、もう一方の声は、語り手がすでに成功し、幸福を手にしていることを教え諭す。

これらは、ジョナサン・デイヴィスの当時の心情を表現するものなのかもしれない。つまりジョナサンには、社会的成功を手にしたものの、虐げられてきた半生から、それを信用できない、そして安心できないという感情があったのかもしれない。


ジョナサン・デイヴィスによる説明

ジョナサン・デイヴィスによると、この曲には、自分がどれほどのものを得たのか、そして神について、また自分はこれ以上は求めないことについて書かれているという。

I'm baggin' on myself in that song. It's about how everything's always handed to me, how I look up to God and say I don't want this anymore.

Like I want something more out of life than all this. And I've got everything I really need, but sometimes I don't like it and I don't know how to explain it.

I have to sit through the songs more to actually get into what I write. I really and truly know the meanings of the songs…almost. But it's like I'm haunted by demons that influence my writing. It's a give or take of that.

I mean I love being a rock star, I love all that it entails, but I hate all the pressure and all the bullshit's that involved. And I'm asking God, you know, take this away and make me happy. But he's telling me, `hey, you got the life. You get to see the world, you get to do this, you get to be in a great big band.'

My mindset when I was writing the song was that I was really down on everything. It's like I'm sick of this bullshit, all the stress and the pressure. But if it were all gone, I'd be in even more hell.

訳:
僕はこの曲に自分自身を込めた。この曲は、どれほどたくさんものが僕にあるか、どれほど僕が神さまを敬っているか、そして僕はこれ以上は求めないということについて書かれているんだ。

僕は、人生に今以上の何かを望んでいるみたいなんだ。僕は必要なものは全て手に入れた。でも時々、僕はそれが嫌になる、それは説明できないけど。

僕は、書いた曲に入り込むためにはその曲を最後までじっくり聴かなければダメなんだ。僕は、本当はその曲の意味をほとんど分かっている。でも曲を書く時、僕は悪魔に憑かれたようになってしまうんだ、そしてそれは歌詞に影響する。それは与え、奪っていくんだ。

僕はロックスターであること、それに伴うこと全てを大事に思っているけど、そのプレッシャーやでたらめな噂については嫌悪感を持っている。そして僕は神さまに頼むんだ、これを取り去ってくれ、僕を幸せにしてくれってね。でも彼は言うんだ、「おい、お前は幸福を手に入れてる。お前は世界を見る機会もある。お前はこんなことができるようになるんだ、お前は偉大なバンドの一員なんだ」ってね。

曲を書いている時、僕は本当に全てが憎いんだ。僕はこのでたらめなストレスやプレッシャーの全てにうんざりしているんだ。でも、もしそれが全部なくなってしまったら、もっと酷い状態になると思うけど。


関連情報

曲名 Got The Life
アルバム名 Follow the Leader
アーティスト名 Korn
発表 1998/08/18
評価 ★★★★☆
作詞作曲者 Reginald Arvizu, Jonathan Davis, James Shaffer, David Silveria, Brian Welch
著作権 Warner/Chappell Music, Inc


関連リンク

Amazonへのリンク

iTunesへのリンク


記事へのリンク

Follow the Leader
Korn
  1. It's On
  2. Freak on a Leash
  3. Got the Life
  4. Dead Bodies Everywhere
  5. Children Of The Korn (with Ice Cube)
  6. B.B.K.
  7. Pretty
  8. All in the Family (with Fred Durst)
  9. Reclaim my Place
  10. Justin
  11. Seed
  12. Cameltosis (with Tre Hardson)
  13. My Gift to You
スポンサーリンク
スポンサーリンク